IGtBIHardy Geschrieben 29. November 2021 Teilen Geschrieben 29. November 2021 vor 4 Stunden schrieb Wattwurm: @IGtBIHardy und warum spielst du nicht ne DualSorc (also umskillen) einmal Hell durch und dann respecen? Danach kannste dann ne reine Blizzard spielen. Ich bin mit meiner DualSorc (FO/FB) als ersten Char in D2R selffound solo mit LvL86 durch gehuscht. Dabei immer schön Ancient Tunnel gemacht... Könnte ich auch, aber bin gerade am schauen und meine zweite sorc hat Frost Blitz also mach ich mit der weiter sonst muss ich erst eine neue Anfang. Nur noch paar level höher dann geht's trotzdem Danke. Zitieren Link zu diesem Kommentar Auf anderen Seiten teilen More sharing options...
Wattwurm Geschrieben 2. Dezember 2021 Teilen Geschrieben 2. Dezember 2021 Öhm...Verbindung zum Server nicht möglich!? Zitieren Link zu diesem Kommentar Auf anderen Seiten teilen More sharing options...
Tobinho87 Geschrieben 2. Dezember 2021 Teilen Geschrieben 2. Dezember 2021 vor 57 Minuten schrieb Wattwurm: Öhm...Verbindung zum Server nicht möglich!? Geht schon wieder los Zitieren Link zu diesem Kommentar Auf anderen Seiten teilen More sharing options...
Wattwurm Geschrieben 2. Dezember 2021 Teilen Geschrieben 2. Dezember 2021 @Tobinho87 naja... Vorhin mal recherchiert: Wartungsarbeiten zwischen 17 - 20 Uhr. Habe offline HC gestartet 🤗 Zitieren Link zu diesem Kommentar Auf anderen Seiten teilen More sharing options...
TheFreshBum Geschrieben 3. Dezember 2021 Teilen Geschrieben 3. Dezember 2021 @Wattwurm Hing vermutlich mit dem neuen Patch 1.10 zusammen, welcher gestern live ging. Die sehnsüchtig erwartete "/players x" Funktion im offline-Modus ist nun auch auf Konsole eingerichtet. Ausserdem kann man nun auch (auf PS4) erkennen, welche Immunität ein Mpnster hat, da die Symbole deutlich vergrößert wurden und nun nicht nur anhand der Farbe "erraten" werden müssen Hier die Patchnotes (welche ich online finden konnte): Spoiler Diablo 2 Resurrected 1.10 Patch Notes (Official) GAMEPLAY Players now have a “Game Difficulty Scale” available in the options menu for offline games, which provides the same function as the /players debug command Players can now enable “Force Move,” an option available in the control settings which can allow the player to command their character to move to a specific location without targeting monsters Players can now enable “Quick Cast,” an option available in game settings which can allow the player to use abilities with hotkeys without having to select the skill in the UI Players can now enable the “Active Skill Bindings” bar. This additional bar shown above the standard HUD represents the skills (up to 16) players have mapped for their character. ACCESSIBILITY & GRAPHICAL IMPROVEMENTS GAMEPLAY A visual indicator has been added to show when a character’s attack misses an opponent in PvP (please reference the options menu to enable “Miss Text”) Pets, Summons, and Mercenaries will now warp to a player’s location if they are far away from the player’s character Pathing has been improved for player summons CHAT & SOCIAL Players can now use the TAB key to cycle through all channels in-game and in lobby The text color for Whispers now shows as a different color than system messages Battle.net Real ID friends now show the Real ID names on your friends list in-game LOBBY MENU A visual indicator has been added to represent PC lobby characters who are muted or ignored players A visual indicator has been added to show character level and expansion type to PC lobby characters GRAPHICS NVIDIA DLSS (Deep Learning Super Sampling) is now supported. To enable, please reference your options menu. MISCELLANEOUS Added proper error messaging in cases where the game couldn’t retrieve online characters from the server Deleting your character will no longer jump your character selector to the top of the list, instead, your character selector will progress to the next sequential character Bug Fixes in D2R Patch 2.3 ART | ENEMIES Fixed an issue where NPC Talic, Korlic, and Madawc’s VFX may not always play Fixed an issue that caused Hell Swarm enemies to appear as white when they spawned for a short amount of time before changing to their correct color Fixed an issue preventing the Abyss Knight from receiving full color tinting on frozen or poison effects Fixed an issue preventing the Imp monster deaths from being correctly tinted to match the monster’s color variant Fixed an issue preventing the Amazon’s Valkyrie skill from showing as the correct color Fixed an issue preventing part of the Willowisps from receiving the correct color tinting ART | WORLD Fixed an issue where the exploding cow could reappear unexploded Fixed issues where in certain areas, players could partially fall into the floor or float above the ground Fixed issues where secret objects were incorrectly highlighting Fixed issues where some assets could disappear incorrectly while on-screen Fixed issues where some assets on lower detail levels had distorted geometry Adjusted red light intensity in Throne of Destruction Fixed various texture issues and graphical bugs ART | PLAYERS Fixed an issue affecting the Necromancer where the Dim Vision VFX could stretch when teleporting Fixed an issue where animation stutters could occur when continually casting Inferno or Arctic Blast Fixed an issue affecting the Assassin’s Phoenix Strike VFX which could remain on screen for other players after the charges had been used Fixed an issue affecting the Necromancers Fire Golem death VFX appearing offset from the corpse Fixed an issue with Wolf and Dire Wolf summoning VFX causing poly-storming AUDIO Fixed an issue preventing audio from properly playing in the Options menu when using a controller Fixed an issue preventing the audio of auto-filling the belt from playing when pressing R3 on a controller Fixed an issue causing an infinite looping of voice lines when Diablo spawned in a game with a Classic character Fixed an issue causing music to start over while toggling in and out of the Legacy Mode Fixed an issue in Act 3 where some quest items would not play audio when picking them up CRASH & STUCK FIXES Fixed a crash that could occur if the Act 2 Mercenary uses Jab while transformed with the Delirium Rune Word Fixed a crash that could occur if you max out your channel name length and select that channel in the dropdown menu Fixed a rare issue where a player could become stuck in the Join Game state after failing to create an Online game Miscellaneous Crash Fixes GAMEPLAY Online Fixed an issue in multiplayer sessions where if one player smashed another player’s Soulstone on the Hellforge, that player would be unable to interact with their inventory Fixed an issue in online games where waypoints could become unselectable when surrounded by monsters Fixed an issue in online games with Korlic’s Leap Attack Fixed an issue where entering a Town Portal of another player could cause you to load into the next area, before teleporting your character back into town Fixed an issue with client to server synchronization when using Holy Shield Fixed an issue where when attempting to trade a player who was either in their stash or hovering their cursor over an item would flash the trade prompt Improved synchronization of ability and attack animations in online games Fixed an issue where your trade with another player could close if another player joins the game session Fixed an issue where other players’ corpses wouldn’t appear until they chose to respawn Fixed an issue where player attack and skills would not always stay in sync between client and server Player Abilities Fixed an issue where going hostile with a Druid character could show their summons at 1/3 of their actual health Fixed an issue where using Telekinesis on the Altar of Ancients wouldn’t activate the Ancients Fixed an issue where way pointing in Legacy mode while the Hurricane skill is active could cause a long loading screen Fixed an issue with the Assassin’s Dragon Talon skill animation playing an extra kick Fixed an issue where the Druid’s Fury skill was not properly animating as many hits as it throws when using the Werewolf and Werebear form Telekinesis no longer requires line of sight to interact with a target The Throw skill can now be equipped even if you aren’t holding a throwable weapon Fixed an issue where overlapping Fire Wall or Blaze missiles could cause increased damage Fixed an issue where a player would use Telekinesis on the Orifice in Act 2 that would cause an interface screen to become stuck on screen Fixed an issue where if you are in town and cast Enchant on another player it could initiate a trade Fixed an issue where Paladin characters couldn’t interact with their stash if they had certain abilities mapped to specific controller buttons Fixed an issue where auras could toggle off and on briefly while performing inventory functions Fixed an issue where the Paladin could begin rubber banding when his mana was depleted while holding down the Charge skill Fixed an issue where you couldn’t equip Conviction if you were using a bow or crossbow Fixed an issue where Shadow Master would not teleport when using the Dragon Flight ability Fixed an issue where on occasion, monsters revived by the Necromancer couldn’t be unsummoned Controller /nopickup now works properly for controllers on PC Fixed an issue on controller where binding an oskill to a button and then binding a common skill would cause the incorrect tooltip to display Fixed an issue where other party members death could cause vibration on other players’ controllers Fixed an issue where quick moving items between stash and inventory could fail Fixed an issue where the toggle “run” UI would display the wrong button if Swap Sticks option was enabled Fixed an issue where if you accept a trade and then loot your corpse before the other player accepts, the trade would look like it was successful but was not Fixed an issue where navigation past either end of the channel list would cause the user to be unable to navigate the channels again Fixed an issue where players could not use UI buttons or pick up items when imbuing Fixed an issue where using “R3” to autofill your belt would occasionally fail part way through Fixed an issue where typing a message in game chat while on the quest panel would remove the quest UI Fixed an issue where a key bind for run/walk toggle would interfere with Paladin auras Fixed an issue where having a trade initiated while in the skill bind menu would cause players to lose controller capability Fixed an issue where if the emote wheel was on-screen and a trade was initiated, the emote wheel interface screen would overlap the trade interface screen Mercenaries Dead Mercenaries will no longer appear in town Fixed an issue where a player with a dead mercenary joining another player’s game could cause the dead mercenary to appear in an idle animation Fixed an issue where an Act 2 Mercenary could display the incorrect Aura Fixed an issue where Mercenaries would not always teleport with the player Enemies Fixed an issue where stunned Grotesques were not targetable Fixed an issue where Tomb Vipers’ Poison Cloud attack was improperly dealing physical damage.; the poison clouds now deal proper poison damage Fixed an issue where some of Baal’s projectiles and attacks could display different VFX for different players in the session Fixed an issue where Death Lords’ frenzy attacks wouldn’t animate correctly World Fixed an issue where hatched cocoons could reset and become unhatched Stash Fixed an issue where if you attempted to deposit more gold into your stash than the stash could fit, no gold would be deposited at all PERFORMANCE ABILITIES Optimized various player abilities ENEMIES Optimized various boss encounters and monsters LOCALIZATION Corrected audio translation on Greiz’s voice over for “Who goes there?” when playing in Chinese Corrected audio translation on Kashya’s voice over for Act 1, Quest 5 when playing in Chinese Corrected issues where some text in some languages could align improperly with the UI bounds Removed the gender prefixes for the speaker’s name in non-English translations Fixed an issue where in certain languages the voice lines were not translated in chat after defeating Baal for the first time USER INTERFACE GENERAL Fixed an issue where the player hostility tooltip would be difficult to click to display in Online mode CONTROLLER Fixed an issue where a red screen flash would appear when unequipping items that give life bonus or dropping specific items Fixed an issue where the skill icon for Town Portals on controllers wouldn’t turn red when it should Fixed an issue where a player’s cursor could get stuck on the potion belt if they had a sash equipped and used the directional pad while hovering over belt slots Fixed an issue on controller where the join game button in the Lobby would unselect and go back to the lobby list if another person joins the game Fixed an issue where the player could not navigate to buttons below the game creation options panel when using a controller Fixed an issue where Baal’s health bar while using a controller would be improperly sized MERCENARIES Fixed an issue where Mercenary skills would be displayed in the incorrect order when using a controller CHAT Fixed an issue where if the chat channel list was large enough to create a scroll bar, and then channels are left, the player could have difficulty scrolling back to top of the channel list Fixed an issue on where longer chat messages could be getting cut off by the chat window Fixed an issue when clicking on a linked item, the game could incorrectly display the previously clicked linked item Fixed an issue with the Chat window on blocking the player from casting Using the /whois chat command without a username will no longer cause the game response to display twice LOBBY Fixed issues where certain button highlights would be misaligned Fixed an issue where clicking and dragging to highlight text didn’t display until the player let go of the mouse Addressed inconsistencies with text highlight behavior AUTOMAP Fixed an issue with the automap not showing explored areas when entering a new area from a portal until the player moves around Fixed an issue where level exits wouldn’t always load on the Minimap when rapidly teleporting INVENTORY Fixed an issue where the button highlight is improperly sized on the “Imbue” and “Add Sockets” button when using a controller on PC FRONT END Fixed an issue where indestructible items weren’t visible on your character in the menus Added error messaging for when a player attempts to create a channel with a name longer than 15 characters Fixed an issue in the credits where music could stop playing Fixed an issue where holding the “Escape” button caused the exit screen to keep popping up repeatedly Fixed an issue where the players lobby character would be cut off if the player had an equipped helmet that was too tall Fixed an issue where newly created characters were not selected or sorted properly upon returning to the front-end Weapons, armor, and shields with no durability remaining will no longer appear on your character in the front end SETTINGS Fixed issues where certain button highlights would be misaligned Fixed an issue where the player could lose controller input when switching between Controller and Keyboard & Mouse on the HDR calibration screen PANELS & HUD Fixed issues where certain button highlights would be misaligned Fixed an issue where the Necromancer class text in the Party Menu would get cut off in Large Font Mode Fixed an issue when swapping in and out of Legacy mode that was causing certain tooltips to shrink Using a traversal skill while the waypoint menu is active will now correctly dismiss the waypoint menu 1 Zitieren Link zu diesem Kommentar Auf anderen Seiten teilen More sharing options...
drivecluber Geschrieben 5. Dezember 2021 Teilen Geschrieben 5. Dezember 2021 Hat schon jemand die Standarte der Helden? Ich brauch sie nur kurz für die Trophäe und kann sie dann wieder zurück geben Zitieren Link zu diesem Kommentar Auf anderen Seiten teilen More sharing options...
Tobinho87 Geschrieben 5. Dezember 2021 Teilen Geschrieben 5. Dezember 2021 Keine Ahnung wie es bei euch zur Zeit läuft verbindungstechnisch. Aber ich hatte heute schon 2 Verbindungsunterbrechungen im Spiel. Und habe dabei wieder ca. 5 min verloren und diverse items. Nervt mal wieder. Zitieren Link zu diesem Kommentar Auf anderen Seiten teilen More sharing options...
Wattwurm Geschrieben 5. Dezember 2021 Teilen Geschrieben 5. Dezember 2021 @Tobinho87 Mhh...offline Modus auf der PS5 war in für 2 h alles gut. Online Modus auf der Switch (3h) war auch alles gut. Zitieren Link zu diesem Kommentar Auf anderen Seiten teilen More sharing options...
Wattwurm Geschrieben 6. Dezember 2021 Teilen Geschrieben 6. Dezember 2021 (bearbeitet) Es gibt seit eben einen neuen Patch - zumindest auf der PS5 - mit 6,1 GB. Was der wohl macht? Konnte bis eben noch nichts finden... Von 1.010.000 auf 1.011.000 Endlich was gefunden: Spoiler Consoles Fixed an issue that required players to have a premium account to access offline player difficulty scaling. Fixed an issue that caused Assassin traps and Sorceress Hydras to teleport to the player after they move a certain distance from where the skill was cast. Added stability fixes. Added performance improvements. Bearbeitet 6. Dezember 2021 von Wattwurm 1 Zitieren Link zu diesem Kommentar Auf anderen Seiten teilen More sharing options...
TheFreshBum Geschrieben 6. Dezember 2021 Teilen Geschrieben 6. Dezember 2021 @Wattwurm Ui, der erste Punkt ist / war ja krass. (Auf der ps4 gibt es ebenfalls einen neuen patch (1.11) - den Punkt mit dem notwendigen premium acc hatte ich jedenfalls nicht erfahren.) Zitieren Link zu diesem Kommentar Auf anderen Seiten teilen More sharing options...
Wattwurm Geschrieben 7. Dezember 2021 Teilen Geschrieben 7. Dezember 2021 vor 6 Stunden schrieb TheFreshBum: Ui, der erste Punkt ist / war ja krass. Jo...ich war auch überrascht sowas zu lesen. Deswegen aber wohl der schnelle Patch 1.011, da hier natürlich das Spiel wieder nur eingeschränkt nutzbar ist. Zitieren Link zu diesem Kommentar Auf anderen Seiten teilen More sharing options...
Letzter_wunsch Geschrieben 7. Dezember 2021 Teilen Geschrieben 7. Dezember 2021 vor 14 Stunden schrieb TheFreshBum: den Punkt mit dem notwendigen premium acc hatte ich jedenfalls nicht erfahren Das ist ein Bug und laut Blizzard sollte bis Montag früh gefixt werden. Zitieren Link zu diesem Kommentar Auf anderen Seiten teilen More sharing options...
IGtBIHardy Geschrieben 10. Dezember 2021 Teilen Geschrieben 10. Dezember 2021 Kurze Frage, ich lese im Internet das es jetzt egal ist das man sein Begleiter wechselt. Zb. Akt 2 auf normal und später in Alptraum einen anderen geholt mit einer anderen Aura.....weil ich vorher gelesen hatte das man dies nicht tun sollte. Weil er irgendwie stärker wäre wenn er von Anfang levelt als später ersetzt wird. Kann mich wer aufklären:-) Danke. Zitieren Link zu diesem Kommentar Auf anderen Seiten teilen More sharing options...
TheFreshBum Geschrieben 12. Dezember 2021 Teilen Geschrieben 12. Dezember 2021 (bearbeitet) Ich weis nicht, ob ich deine Frage verstehe... Der Akt 2 merc aus normal hat leicht bessere Werte, als einer aus alp oder hell. (Soweit ich weiss, war das schon immer so (in lod)) Ansonsten haben die alp-Vertreter ja eine andere Aura, als norm und hell. Was möchtest du jetzt wissen? Hier ein link zu einem "merc-calc". Als ich diesen zuletzt (vor ca. 3 Wochen, also vor dem letzten Patch) getestet hatte (a2 merc), war dieser spot-on. Sowohl bei einem (von Klein auf) gelevelten, als auch einem, den ich später (lvl70+) von der Stange gekauft habe. (Es macht keinen Unterschied (mehr), ob du den merc mit lvl2 anwirbst und levelst oder einfach mit lvlx kaufst.) Hoffentlich hilft dir das bei deiner Frage. Bearbeitet 12. Dezember 2021 von TheFreshBum Zitieren Link zu diesem Kommentar Auf anderen Seiten teilen More sharing options...
drivecluber Geschrieben 17. Dezember 2021 Teilen Geschrieben 17. Dezember 2021 Hat D2 schon Spieler verloren? Man findet am PC kaum noch Server in normal und Alptraum... Zitieren Link zu diesem Kommentar Auf anderen Seiten teilen More sharing options...
Wattwurm Geschrieben 17. Dezember 2021 Teilen Geschrieben 17. Dezember 2021 @drivecluber Server oder Spiele? Die Serverstandorte (EU, US, Asia,...) gibt doch Blizzard vor und nicht irgendwelche Gamer. Zitieren Link zu diesem Kommentar Auf anderen Seiten teilen More sharing options...
drivecluber Geschrieben 17. Dezember 2021 Teilen Geschrieben 17. Dezember 2021 vor 4 Minuten schrieb Wattwurm: @drivecluber Server oder Spiele? Die Serverstandorte (EU, US, Asia,...) gibt doch Blizzard vor und nicht irgendwelche Gamer. Es gibt kaum offene Games und wenige Spieler meinte ich. Zitieren Link zu diesem Kommentar Auf anderen Seiten teilen More sharing options...
TheFreshBum Geschrieben 17. Dezember 2021 Teilen Geschrieben 17. Dezember 2021 Hängt evtl auch damit zusammen, dass viele inzwischen im Endgame rumhängen und leveln oder mfn... Ich kann mir auch vorstellen, dass es nicht wenige gibt, die solo / privat durch die ersten beiden skg spielen... Aber hey, sind nur Spekulationen. Zitieren Link zu diesem Kommentar Auf anderen Seiten teilen More sharing options...
Wattwurm Geschrieben 17. Dezember 2021 Teilen Geschrieben 17. Dezember 2021 @drivecluber das was @TheFreshBum sagt. War schon früher auf dem PC so... Zitieren Link zu diesem Kommentar Auf anderen Seiten teilen More sharing options...
drivecluber Geschrieben 17. Dezember 2021 Teilen Geschrieben 17. Dezember 2021 Ja, die Privat spielen hat man vorher auch nicht bemerkt. Die öffentlichen Spiele wurden in den letzten Tagen sichtlich weniger. Auf norm und alp ist doch so gut wie nichts mehr los. Zitieren Link zu diesem Kommentar Auf anderen Seiten teilen More sharing options...
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